بررسی نوکیا (N80 (5


 






 
در نوکيا N80 دونرم افزارجداگانه مرورگر وب وجود دارد . يکی از آنها بسيار ساده تر است و مانند مرورگر بکار گرفته شده در مدل های قديمی تر می باشد . مرورگر جديد کاملاً متفاوت است ، صفحات بسيار پيچيده را روی صفحه نمايش جای داده و صفحات وب را درست مانند صفحه کامپيوتر نشان می دهد . شکی نيست که صفحه نمايش عالی N80 نيز به اين کار کمک می کند . يک مکان نما وجود دارد که می تواند از طريق کليد حرکتی چهار جهتی عمل کند ، کنترل مکان نما بسيار آسان است . هنگامی که يک صفحه وب را مرور می کنيد نسخه کوچکی از آن روی صفحه نمايش نشان داده می شود . اين نسخه کوچک از طريق کليد ميان بر 8 نيز در دسترس می باشد . شما می توانيد با استفاده از دکمه های # , * صفحه را کوچک و بزرگ کنيد . جالب اينجاست که متن در حين کوچک بودن ، خوانا است . در حقيقت ، اين مرورگر اطلاعات زيادی را روی يک صفحه جای می دهد . مرورگر وب در زمان مشاهده صفحات پيچيده نيز بسيار سريع عمل می کند و کاهشی در سرعت مرور وجود ندارد . مرورگر با نرم افزارهای جاوا نيز مشکلی ندارد .

تلفن ، ويژگی ها ونرم افزارهای Organizer بسيارزيادی دارد ، دارای يک ساعت دو گانه می باشد و شما می توانيد دو ساعت و تاريخ مختلف را در دو ناحيه زمانی متفاوت تنظيم کنيد . تقويم دارای تصوير روز ، هفته و ماه می باشد و شما می توانيد جلسات ، سالروز ، يادداشت و ليست کارهای خود را در آن تنظيم کنيد و همچنين می توانيد برای هر يک از آنها آلارم قرار دهيد .
تصوير ماه تصوير روز تصوير هفته


ماشين حساب ضبط صوت
 

در منوی اصلی آيکنی به نام Office وجود دارد که به پوشه ای با يادداشت ، مبدل ، ماشين حساب ، ضبط صوت ، و Quick office متنهی می شود . مبدل ، ارز ، مساحت ، انرژی ، طول ، حجم ، نيرو ، فشار ، دما ، زمان و سرعت را تبديل می کند . ماشين حساب بسيار ساده است و استفاده از آن آسان می باشد . متاسفانه ، ضبط صوت فقط تا يک دقيقه صدا را ضبط می کند .
Quick office فايل های مختلفOffice را باز می کند . از فايل های Word و Excel نيز پشتيبانی می شود .


فايل Word فايل Excel
 

امکان زوم ، مروروتنظيم مجدد اندازه فايل نيز فراهم شده است . در زير منوی TOOLS ، نرم افزار انتقال داده مشاهده می شود که برای انتقال تماس ها و آيتم های Organizer از يک تلفن نوکيا به تلفن ديگر آن بکار می رود . چندين نرم افزار از پيش نصب شده در تلفن وجود دارد : نرم افزار IM برای چت با ساير کاربران ، نرم افزار Kodak برای تسهيم و ارسال تصاوير روی اينترنت ، و همچنين نرم افزاری که برای وصل کردن يک صفحه بی سيم به تلفن می باشد . مدل N80 دو بازی از پيش نصب شده دارد و شما می توانيد بازی های ديگری را نيز نصب کنيد .
منبع:www.irmob.com